Uporaba
Pregled metod Programska oprema |
Piramide slik | Piramide slik najpogosteje uporabljan model različnih ločljivosti v računalniški grafiki. Predstavljajo enostavno, a še vedno dovolj uporabno, metodo za prestavirev rasterskih slik v različnih ločljivostih. |
Prostorninske metode
|
Nekaj raziskav je že bilo izvedenih na volumetričnih načinih razdeljevanja
modelov. Primer so prostorninske piramide, ki so enostavna posplošitev
slikovnih piramid. V splošnem, če so modeli predstavljeni kot prostorninski
objekti in bodo tudi generirani kot taki, je prostorninska poenostavitev
zelo primerna. Če pa pred generiranjem pretvarjamo modele v poligonsko
obliko, so takšne metode neuporabne.
Poenostavitev objektov s pomočjo Voxlov. |
Decimacija ogljišč
|
Decimacija ogljišč je iterativna poenostavitev površin. Na vsakem koraku
je izbrano ogljišče, vse ploskve, ki mejijo na to ogljišče so izbrisane,
luknja pa zapolnjena s ponovno triangulacijo. Te metode lahko uporabimo
samo za večlične površine. Izbris ogljišča, ki ni večlično generira luknjo,
ki je ne moremo triangulirati
Decimacija večločljivosti s pomočjo globalne napake |
Gručenje ogljišč
|
Enotno grupiranje ogljišč je enostavna metoda, ki se ne ozira na geometrijo vhoda. Najprej razdelimo škatlo, ki omejuje objekt na mrežo. Vsa ogljišča, ki so v celoti v neki celici zamenjamo z enim samim ogljiščem. Postavitev mreže določa poenostavljeni model. Na ta način pa je težko nadzorovati izhod oziroma kvaliteto poenostavljenega modela. Predvsem izguba robov in ostrih sprememb je ogosta zaradi fiksne velikosti mreže. |
Krčenje robov
|
Krčenje robov (edge contraction) vzame dve skrajni točki nekega roba
ter ju združi v eno točko (rob postane ena točka). Pri tem upoštevamo in
pravilno popravimo še vse povezave in robove, ki so se stikali tema
dvema točkama. Vse robove, ki so z eno točko tvorili neko ogljišče povežemo
k prvemu ogljišču in ga izbrišemo. Izbrišemo še vse ploskve, ki so degenerirale
v ?rte in vse črte, ki so degenerirale v točke. Ponavadi tako izničimo
po dve trikotni ploskvi na rob
Ti algoritmi iterativno krčijo robove, najve?ji problem je pametna izbira
roba, ki ga bomo izničili.
|
Poenostavitvene ovojnice
|
Poenostavitvene ovojnice so samo meta-metoda, ponujajo samo določitev
globalne napake pri odmiku poenostavljenega modela od originala. To je
omogočeno z odmikom originalne ploskve navzven in navznoter. Tako dobimo
notranjo in zunanjo ovojnico, ti dve ovojnici nam omejujeta nov objekt.
Tako lahko generiramo poenostavljen objekt, ki bo ležal med tema dvema
ovojnicama in imel omejeno napako.
Za postavitev ovojnic zahteamo, da je osnovni model usmerjen združek.
Graditev ovojnic je lahko zapletena, če ima površina veliko ostrih kotov,
kjer se lahko ovojnica uvije sama vase.
|
Valčne površine
|
Zadji pristop k poenostavitvi površin je uporaba valčnih metod. Ta metoda zahteva rekonstrukcijo površine s pomočjo valčnih predstavitev. To je v splošnem kar težek problem. Eck in sdelavci so izdelali metodo za izdelavo poljubnih valčnih predstavitev združenih površin. Ta metoda pa ima veliko temnih točk. Pred idelavo valčne predstavitve je potrebno površino prilagoditi metodi. Že samo ta proces doda napako osnovnemu modelu, najnatančnejši predstavitvi objekta. Predstavitev z valčki tudi ne ohranja ostrih robov in ostalih nezveznosti. |